شکلات پر فایده برای سلامتی

شکلات تلخ سرشار از مواد مغذی است که می تواند بر سلامت شما تأثیر مثبت بگذارد. ساخته شده از دانه درخت کاکائو، یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدانی است که می توانید پیدا کنید.

مطالعات نشان می دهد که شکلات تلخ می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد.در اینجا 7 مزیت سلامتی شکلات تلخ یا کاکائو که توسط علم حمایت شده است، آورده شده است.

اگر شکلات تخته ای با کیفیت با محتوای کاکائو بالا می‌خرید، کاملاً مغذی است. حاوی مقدار مناسبی از فیبر محلول و سرشار از مواد معدنی است.

100 گرم شکلات تلخ با 70 تا 85 درصد کاکائو حاوی (1 منبع معتبر):

11 گرم فیبر
66 درصد از DV برای آهن
57 درصد از DV برای منیزیم
196٪ از DV برای مس
85 درصد از DV برای منگنز

علاوه بر این، دارای مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، روی و سلنیوم است. البته، 100 گرم (3.5 اونس) مقدار نسبتاً زیادی است و چیزی نیست که باید روزانه مصرف کنید. این مواد مغذی همچنین با 600 کالری و مقادیر متوسط قند همراه هستند. به همین دلیل بهتر است شکلات تلخ مصرف شود

مشخصات اسیدهای چرب کاکائو و شکلات سفید ارگانیک نیز خوب است. چربی ها بیشتر از اسید اولئیک (چربی سالم برای قلب که در روغن زیتون نیز یافت می شود)، اسید استئاریک و اسید پالمیتیک تشکیل شده اند.

اسید استئاریک اثر خنثی بر کلسترول بدن دارد. اسید پالمیتیک که در شکلات کادویی قافلانکوه موجود است می تواند سطح کلسترول را افزایش دهد، اما تنها یک سوم کل کالری چربی را تشکیل می دهد.

شکلات تلخ همچنین حاوی محرک هایی مانند کافئین و تئوبرومین است، اما بعید است که شما را در شب بیدار نگه دارد، زیرا میزان کافئین در مقایسه با قهوه بسیار کم است.

  • منابع:
    1. 7Proven Health Benefits of Dark Chocolate
  • تبلیغات: 
  1. مرکز فروش مرغ عشق دورگه دم دراز

  2. راز زنده ماندن پیرمرد ۱۵۰ ساله برملا شد!!!

  3. کدام شخص برنده بهترین خیار شور جشنواره معروف شد!

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.