استفاده از روفرشی کشدار 6 متری به عنوان کاغذ دیواری

سطوح فرش و روفرشی کشدار 6 متری از طریق فرآیندهای جذب واکنشی، جذب واجذب و رسوب ذرات بر شیمی داخلی تأثیر می‌گذارند.

جذب و دفع VOCها و SVOCها می تواند شیمی هوای داخل ساختمان را با کاهش غلظت اوج یک رویداد انتشار که آلودگی هوا را در فضای داخلی منتشر می کند و طولانی شدن قرار گرفتن در معرض رویداد از طریق قرار گرفتن در معرض بعدی پس از انتشار مجدد تغییر دهد.

اهمیت نسبی فازهای میرایی در مقابل انتشار مجدد این فرآیندهای جذب واجذب به برهمکنش خاص جاذب جاذب و شرایط محیطی بستگی دارد.

در حالت تعادل، به نظر می رسد ظرفیت جذب فرش ها با فشار بخار VOC رابطه معکوس دارد، و برای برخی از ترکیبات فرش-VOC، فرآیندهای جذب ممکن است نسبتاً بی اهمیت باشند.

با این حال، در ساختمان‌های مسکونی که سرعت تهویه هوای بیرون اغلب پایین است، میزان حذف VOC از جذب به فرش می‌تواند از نظر بزرگی با سرعت حذف از تهویه مقایسه شود و می‌تواند نسبتاً بالاتر از نرخ حذف از تهویه باشد.

سایر مصالح ساختمانی و اثاثیه به دلیل مساحت سطح نرمال شده بیشتر. در یک مطالعه با مقایسه فرش پشمی، فرش نایلونی و پوشش های پلی وینیل کلرید (PVC)، جذب α-پینن در هر دو نوع فرش بیشتر از پوشش های PVC بود.

روکش فرش بیشتر از سایر اجزای سیستم فرش به تعاملات جذبی با VOC کمک می کند. چندین مدل برای شبیه سازی فرآیند جذب VOCs به فرش توسعه داده شده است.

طیف وسیعی از SVOC ها به طور موثری به منسوجات لباس و در نتیجه به منسوجات فرش جذب می شوند. فرش ها به عنوان یک آبگیر قوی برای ترکیبات با فرار کم مانند نیکوتین و فنانترن، بازدارنده های شعله فسفر آلی و همچنین فتالات ها و آدیپات ها شناخته شده اند.

این SVOC ها ممکن است به آرامی از فرش ها به فضای داخلی در طی سال ها یا بیشتر، شاید تا پایان عمر فرش، بازتاب شوند.