استفاده از سرامیک ضد اسید البرز در دندانپزشکی اجباری شد

سرامیک ضد اسید البرز یکی از مهم‌ترین موادی است که برای اعصار مورد استفاده قرار می‌گیرد و با پیشرفت تکنیک‌های طراحی و ساخت سرامیک، استفاده از آن رواج یافته است. کلمه “سرامیک” یک کلمه یونانی (keramikos) به معنای سفالگر یا گلدان ساز است و به موادی اطلاق می شود که از بالا بردن درجه حرارت بالا به دست می آیند.

وقتی به اطراف نگاه می کنیم تقریباً در همه جا سرامیک ضد اسید البرز را می یابیم، ویژگی های بسیار سرامیک آن را به گزینه ای عالی برای بسیاری از مصارف تبدیل می کند. در این مقاله به مزایا و کاربردهای سرامیک و هر آنچه که در مورد این ماده از جمله اجزا و انواع آن باید بدانید، خواهیم پرداخت.

ترکیب سرامیک ضد اسید البرز یکی از ساختارهای شیمیایی پیچیده است و از ساختارهای معدنی پیچیده تر است و ماده سرامیکی یک ماده غیر فلزی و معدنی است و عمدتاً از خاک رس و مواد خاکی  تشکیل شده است. علاوه بر مواد شیمیایی مانند اکسید آهن، هیدروکسید سدیم و برخی مواد رنگی.

هنگام ساخت ابتدا خاک رس تهیه می شود که ماده اولیه ای است که طرح سرامیکی روی آن ساخته می شود و بدنه اصلی به دست می آید. پیش از این سازندگان خاک رس را به صورت دستی حفر، استخراج و شکل می دادند، اما اکنون با پیشرفت صنعت، سازندگان اقدام به خرید اشیاء سفالی آماده از عرضه کنندگان داخلی می کنند تا این مرحله بدون دردسر و اتلاف وقت دور زده شود.

در این مرحله مواد مورد استفاده تشریح شده و این مواد با توجه به ارزیابی ها و مشخصات مورد استفاده آزمایش و پردازش می شوند. ثانیاً مواد مورد استفاده را در آسیاب عظیمی آسیاب می کنند تا ماده ای به نام کوارتز تولید شود و سپس این ماده در یک دستگاه دربسته با دمای بسیار بالا که حاوی آب است قرار می گیرد.

این فرآیند به خشک شدن مواد کمک می کند و از انقباضات داخلی مواد جلوگیری می کند و آن را تبدیل به یک ماده جامد می کند که به راحتی شکل می گیرد. برخی از محصولات سرامیکی علاوه بر فرآیند نهایی، که فرآیند پرداخت مطابق با شکل هندسی مورد نیاز است، تحت فرآیند کریستالیزاسیون قرار می‌گیرند، مانند محصولات مورد استفاده در عایق‌های الکتریکی، ظروف غذاخوری و کاشی‌ها.