استفاده از سرکه سفید بزرگ برای براق کردن مصنوعات چرمی

پس از پخت و پز، محبوب ترین کاربرد بعدی سرکه به ویژه سرکه سفید تمیز کردن است. در حالی که اسید استیک 5 درصد موجود در سرکه به اندازه کافی قوی است که برخی از پاتوژن های خانگی را از بین ببرد، اما همه آنها را از بین نمی برد و به عنوان جایگزینی برای ضدعفونی کننده های تجاری توصیه نمی شود.

با این حال، سرکه سفید بزرگ یک محصول “سبز” ارزان و غیر سمی است که ممکن است برای برخی از کارهای خانه مفید باشد. به نظر می رسد که به ویژه در از بین بردن رسوبات معدنی و کف صابون، مانند سینک، زهکشی و غرفه های دوش، به خوبی عمل کند.

در تولید سرکه، AAB نیاز به دسترسی به اکسیژن دارد. در روش سطح آهسته‌تر تخمیر سرکه که بیشتر برای سرکه‌های سنتی استفاده می‌شود، AAB در سطح مشترک بین هوا و مایع رشد می‌کند.

در روش غوطه‌ور شدن سریع‌تر که بیشتر برای سرکه‌های تجاری استفاده می‌شود، AAB از طریق جریان هوای مداوم در مایع استی‌کننده اکسیژن تامین می‌شود.

AAB ممکن است اسیدهای آلی مختلفی از جمله اسیدهای استیک، تارتاریک، لاکتیک، مالیک و سیتریک را در نتیجه اکسیداسیون قندها و الکل ها تولید کند. با این حال، اسید استیک در بین این اسیدها غالب است. اسیدهای آلی جدا شده از انواع مختلف سرکه در جدول 3 ارائه شده است.

سرکه در سراسر جهان از طیف گسترده ای از مواد اولیه با استفاده از روش های مختلف تولید تولید می شود. اسید استیک ترکیب طعم دهنده غالب در سرکه است و سابقه طولانی به عنوان یک افزودنی مستقیم غذایی مهم به مواد غذایی اسیدی برای نگهداری دارد.

اگرچه سرکه به طور سنتی به عنوان طعم دهنده و نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شده است، تحقیقات اخیر اثرات زیست فعال قوی سرکه ها را نشان می دهد که ممکن است برای سلامت انسان مفید باشد.

خواص درمانی عملکردی سرکه شرح داده شده شامل فعالیت ضد باکتریایی، کاهش فشار خون، فعالیت آنتی اکسیدانی، کاهش اثرات دیابت و پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی است. سایر اثرات مثبت مصرف روزانه سرکه برای سلامتی شامل بهبود پاسخ گلوکز خون است که برای بیماران دیابتی مفید است.