استفاده از نمک سیاه پاکستان در غذا موجب مسموم شدن دو کودک هندی شد

نمک سیاه پاکستان حاوی مقدار قابل توجهی فلوراید است. فلوراید بیش از حد می تواند منجر به بیماری به نام فلوئوروزیس دندانی شود. بنابراین، باید مراقب مصرف بیش از حد نمک سیاه باشید.

با جایگزینی نمک یددار (یا نمک خوراکی) با نمک سیاه، مردم اغلب متوجه مضرات کاهش مصرف ید نمی شوند. غده تیروئید شما برای عملکرد خوب به مقدار مناسبی ید نیاز دارد که نمک سیاه به تنهایی نمی تواند آن را تامین کند.

نمک سیاه پاکستان بیش از حد می تواند منجر به تشکیل سنگ کلیه شود که می تواند منجر به بسیاری از مشکلات سلامتی دیگر شود.

در خاتمه، کالا نمک به هضم غذا کمک می کند و به عنوان یک ملین عالی عمل می کند. علاوه بر این، ماساژ داغ با استفاده از نمک سیاه برای آرامش عضلات عالی است و همچنین به کاهش التهاب استخوان کمک می کند.

علاوه بر این، نمک سیاه معمولاً در آشپزخانه هندی به دلیل طعم بی نظیرش استفاده می شود. با این حال توصیه می شود به نسبت نمک سیاه مصرف شود. مصرف بیش از حد نمک سیاه می تواند منجر به فشار خون بالا و سایر مشکلات مربوط به قلب شود.

نمک سیاه پاکستان معمولاً وقتی در مقادیر رژیمی مصرف شود بی خطر است. با این حال، مصرف بیش از حد این نمک ممکن است منجر به برخی عوارض جانبی شود. همچنین به دلیل داشتن سولفات بالا ممکن است در دوران بارداری مشکلاتی ایجاد کند.

همچنین ممکن است منجر به فشار خون بالا در زنان باردار شود. با این حال، تحقیقات محدودی در مورد این اثرات نامطلوب نمک سیاه در دسترس است. بنابراین، مصرف نمک سیاه را محدود کنید و در صورت بروز عوارض پس از مصرف با پزشک مشورت کنید.

مصرف نمک سیاه را به 6 گرم در روز محدود کنید. با این حال، اگر فشار خون بالا دارید، بیش از 3.75 گرم در روز مصرف نکنید. نمک سیاه نوعی نمک سنگی هیمالیا به رنگ صورتی روشن با رایحه ای متمایز است.

سرشار از مواد معدنی است و اعتقاد بر این است که از نمک معمولی مفیدتر است. نمک سیاه با کاهش یبوست و نفخ و کمک به کاهش وزن برای سلامتی مفید است. همچنین ممکن است به تسکین سوزش سر دل، اسپاسم و گرفتگی عضلات کمک کند.