افزایش قیمت اسباب بازی سه چرخه در بازار موجب کاهش تقاضا برای خرید شد

دوچرخه و اسباب بازی سه چرخه هر دو اسباب بازی سواری کودکان هستند. هر دو به عنوان انواع متمایز حرکت پدال محور برای اولین بار در دهه 1880 ظاهر شدند. سه چرخه از همان ابتدا برای کودکان طراحی و تولید شد، با این حال دوچرخه های کودکان با کاهش ساده مقیاس همتای بزرگسالان به دست آمدند.

پس از اختراع دوچرخه مدرن با گیربکس زنجیر چرخ عقب و قاب الماسی شکل در دهه 1880، به سرعت برای حمل و نقل، کار و اهداف تفریحی مورد استفاده گسترده قرار گرفت.

در آمریکا، با توجه به توسعه اتومبیل های شخصی به عنوان شکل اصلی حمل و نقل بزرگسالان، دوچرخه در درجه اول به یک اسباب بازی کودک یا گزینه حمل و نقل برای جوانان پس از دهه 1920 تبدیل شد.

در اروپا موتورسازی کندتر بود و دوچرخه برای حمل و نقل، کار، اوقات فراغت، ورزش و بازی برای مدت طولانی تر و تا حد زیادی اما با تنوع ملی قابل توجهی مورد استفاده قرار می گرفت. استفاده از دوچرخه برای مقاصد حمل و نقل در شمال اروپا، به ویژه در هلند و اسکاندیناوی بارزتر است.

قاب های دوچرخه ساخته شده برای کودکان بلافاصله پس از اختراع آن ظاهر شد، اما تا دهه 1950 به یک کالای تولید انبوه تبدیل نشد. تا این مرحله، کودکان به طور کلی از دوچرخه سواری منع می شدند تا زمانی که یک قاب بزرگسال با اندازه کوچک در دوران جوانی قابل کنترل باشد.

امروزه در دسترس بودن طیف وسیعی از اندازه‌های فریم کوچک‌تر، کودکان از سه سالگی یا حتی کوچک‌تر را قادر می‌سازد تا با چرخ‌های آموزشی دوچرخه‌سواری کنند.

با موتورسازی و نهادینه شدن بیشتر خصوصی و عمومی، دوچرخه سواری کودکان عموماً به فعالیتی صرفاً اوقات فراغت و بازی تبدیل می شود.

یک پیشرفت مهم اخیر، حرکت به سمت کاهش خطر از طریق کمپین‌های ایمنی و نوآوری‌های فناوری است که عمدتاً منجر به ایجاد طیف وسیعی از لوازم جانبی معمولاً اجباری، مانند دستگاه‌های بازتابنده، روشنایی و کلاه ایمنی می‌شود. در مقیاس شهری منجر به ایجاد خطوط دوچرخه در چندین شهر در شمال اروپا شده است.