با خوردن آجیل مخلوط اصفهان معجزه لاغری را تجربه کنید

آجیل منبع غنی از مواد مغذی، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد شیمیایی گیاهی است که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های مزمن را کاهش دهد. بسیاری از مطالعات فقط اثرات انواع آجیل را بررسی کرده اند.

تحقیقات محدودی وجود دارد که بررسی می‌کند آیا اثرات مفید آن به مصرف آجیل مخلوط اصفهان نیز گسترش می‌یابد، به این ترتیب مردم اغلب مصرف آجیل را انتخاب می‌کنند. بنابراین، هدف از این مطالعه بررسی اثرات مصرف روزانه آجیل مخلوط بر سیری، گلوکز پس از غذا، پاسخ به انسولین، اضطراب و الگوهای حرکت روده در بزرگسالان جوان سالم بود.

افراد (N = 20) به طور تصادفی به دو گروه با مصرف 42 گرم (250 کیلو کالری) آجیل مخلوط (10 نفر، 9 ماده، 1 مرد، سن 1.2 ± 24.5 سال، BMI 1.5 ± 24.8 کیلوگرم بر متر مربع) حاوی بادام هندی تقسیم شدند.

بادام، گردو، بادام زمینی، گردو، پسته، آجیل برزیلی و ماکادمیا یا 46 گرم چیپس سیب زمینی کم نمک با کالری ایزو-کالری (n=10، 8 ماده، 2 مرد، سن 1.0 ± 24.2 سال، BMI 21.3±21.0 کیلوگرم در متر) هر روز به مدت سه هفته اندازه‌گیری فشار خون (BP) با استفاده از مانیتور BP خودکار، نسبت دور کمر به باسن، سیری با استفاده از مقیاس آنالوگ بصری، اضطراب با استفاده از مقیاس مقیاس اضطراب حالت و الگوهای حرکت روده با استفاده از یک دفتر خاطرات 7 روزه دفع مدفوع در ابتدا گرفته شد.

هفته 3. سطح گلوکز و انسولین پلاسما در ابتدا، 45 دقیقه پس از غذا و در هفته 3 اندازه گیری شد و با استفاده از روش ایمونوسوربنت مرتبط با آنزیم انسولین فوق حساس آنالیز شد.

مصرف آجیل مخلوط باعث تثبیت پاسخ‌های گلوکز و انسولین پس از غذا شد و الگوهای حرکت روده را بیشتر از گروه چیپس سیب‌زمینی بهبود بخشید که نشان می‌دهد مصرف منظم آجیل مخلوط ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد و همچنین سلامت روده را بهبود بخشد.

با این وجود، تنها چند مطالعه تأثیر آجیل مخلوط را بر عوامل خطر CVD در انسان در نظر گرفته است. مشابه یافته های این مطالعه، قبلا گزارش شده بود که افزودن 30 گرم در روز گردو، بادام و فندق در رژیم غذایی مدیترانه ای به طور قابل توجهی سطح انسولین و گلوکز را در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاق در معرض خطر بالا کاهش می دهد. CVD در مقایسه با رژیم کم چرب پس از 3 ماه.