با خوردن میگو پرورشی بوشهر بیست سال جوان تر شوید

شیوه های رایج برای میگو پرورشی بوشهر در مزرعه بر اساس دانش و مشاهده کشاورز است. حوض پرورش به چهار موتور الکتریکی 27 کیلوواتی و 60 دستگاه هواده چرخ دستی مجهز شده بود تا از غلظت کم اکسیژن محلول (DO) جلوگیری شود.

این هواده ها دو بار در روز از ساعت 12 صبح تا 9 صبح و از ساعت 16 تا 18 کار می کردند. در طول آماده‌سازی استخر، کف استخر به مدت سه هفته بین چرخه‌های محصول خشک شد.

فرآیند خشک کردن پایین، تجزیه میکروبی مواد آلی را افزایش داد. پس از آن، آب از کانال مجاور به حوضچه میگو (~ 18234 اینچ متر مکعب) برای فرآیند کشت مخلوط با 500 لیتر آب شور پمپ شد.

سطح آب حوضچه در طول دوره کشت در ~1.5 اینچ حفظ شد، اما هیچ تبادل آب در طول کشاورزی رخ نداد. پس از برداشت، آب از حوضچه پمپ شده و به کانال مجاور تخلیه شد و به رودخانه Tha Chin جاری شد و با دیگر رودخانه های اصلی به خلیج تایلند ادغام شد.

این استخر با 150000 میگو پرورشی بوشهر پس از لارو (PL15) ذخیره شده بود. دفعات تغذیه دو بار در روز برای لاروهای پست کوچک (1-15 روز)، که به آرامی به سه بار در روز افزایش می یابد، زمانی که آنها بزرگتر شدند. میگوی Whiteleg، L. vannamei، به مدت 90 روز بین سپتامبر و دسامبر 2017 کشت شد.

نمونه آب در چهار مقیاس زمانی در طول چرخه تولید گرفته شد: یک بار در طول آماده سازی حوضچه (ورودی) در سپتامبر. دو بار در طول مرحله رشد میگو پرورشی بوشهر در اکتبر و نوامبر و یک بار قبل از برداشت (خروجی) در آذرماه.

چهار نمونه آب در عمق 50 سانتی متری زیر سطح آب با استفاده از نمونه بطری جمع آوری شد. پارامترهای کیفیت آب اندازه گیری شده عبارت بودند از: شوری، DO، هدایت الکتریکی (EC)، کل جامدات محلول (TDS) (Hach، sensION™ + MM156، ایالات متحده آمریکا)، pH و دما.

حفظ آب با افزودن اسید سولفوریک برای کاهش pH به < 2 به دست آمد. نمونه ها در بطری های پلی اتیلن پر شدند و در یک خنک کننده زیر 4 درجه سانتیگراد قرار گرفتند. نمونه ها بلافاصله پس از نمونه برداری به بخش آزمایشگاه علوم محیطی دانشگاه چولالانگکورن منتقل شدند.