تاثیر استفاده از صابون چای سبز برای لاغری

pH صابون چای سبز با استفاده از pH متر اندازه گیری شد. PH متر با استفاده از محلول بافر استاندارد pH 7 کالیبره شد. الکترودها با آب مقطر شسته و سپس با حوله کاغذی خشک شدند.

اندازه گیری pH صابون با رقیق کردن 1 گرم صابون با 10 میلی لیتر آب مقطر در یک فنجان انجام می شود، سپس الکترود در محلول فرو می رود و اجازه می دهد تا در موقعیت PH تعیین شده صابون به سمت بالا حرکت کند.

قسمت های نامحلول در الکل 5 گرم از نمونه را در یک بشر 200 میلی لیتری ریخته، 10 میلی لیتر الکل اتیلیک 95 درصد به آن اضافه کرده و آن را بخارپز می کنیم تا خشک شود. درمان سه بار تکرار شد.

سپس نمونه در 100 میلی لیتر الکل خنثی حل شد، سپس با استفاده از مکش خلاء از طریق سرعت گوچ که با کاغذ صافی شیشه ای متخلخل با وزن مشخص پوشانده شده بود، فیلتر شد.

در طول ساخت، نرخ گوچ باید با یک شیشه ساعت پوشانده شود. باقی مانده توسط کاغذ صافی که با الکل خنثی شسته می شود، باقی می ماند. کاغذ صافی در دمای 1050 درجه سانتیگراد تا وزن ثابت خشک شد و سپس برای تعیین وزن نهایی توزین شد.

Q. تست تحریک یک ± 0.1 گرم صابون که در آب خیس شده بود مصرف شد. سپس روی پوست استفاده شود، به مدت 1 ± ساعت اجازه داده شود، علائم ایجاد شده پس از استفاده مشاهده شود.

برگه ارزیابی آزمایش تحریک صابون شفاف با افزودن عصاره چای سبز را می توان در پیوست 4 مشاهده کرد. R. فعالیت آنتی اکسیدانی 2 میلی لیتر از نمونه با 2 میلی لیتر محلول متانول حاوی 80 ppm DPPH مخلوط شد.

سپس در محیط حاوی میکروب ها دیسک کاغذی قرار داده شد که در محلول صابون خیسانده شده و به مدت 1×24 ساعت انکوبه شده است. پس از آن، منطقه اندازه گیری شده منطقه روشن بوجود آمد.