تولید نوعی از پارچه کاپشن با ترکیب فرمول پارچه جیر شمعی و داکرون

جیر پوست گوسفند پارچه جیر نرم و برس خورده ای است که عمدتا از پوست بره تهیه می شود. جیر پوست گوسفند معمولا از پوست بره ساخته می شود زیرا سبک تر و نرم تر از پوست گوسفند بالغ است. با این حال، می توان از پوست گوسفند بالغ استفاده کرد.

جیر پوست گوسفند دارای چرت مخملی است که در لمس آن را بسیار نرم می کند. جیر پوست گوسفند پارچه ای بسیار گرم است و در حالی که ضد آب نیست، انتخاب پارچه ای عالی برای کت زمستانی است.

جیر پوست گوسفند سبک ترین پارچه جیر است، اما در حفظ سرما و رطوبت برعکس پارچه داکرون بسیار عالی عمل نمی کند. بر خلاف سایر انواع جیر، پارچه ساخته می شود و پشم گوسفند آن دست نخورده باقی می ماند. علاوه بر این، آستر پشمی حس نرمی را به فضای داخلی کیف، چکمه و کت می بخشد.

جیر پوست گوسفند را می توان از هر نوع گوسفندی تهیه کرد، اما مجلل ترین آنها گوسفند توسکانا و مرینو هستند.

پارچه جیر

جیر چرم گاوی بادوام ترین نوع جیر است، اما درشت ترین بافت پارچه جیر را نیز دارد. اگر می خواهید محصولی با طول عمر بالا بسازید، همانطور که پارچه شمعی از مقاومت بالایی برخوردار است جیر چرم گاوی نیز مانند این پارچه بهترین گزینه برای شماست.

در حالی که جیر چرم گاو معمولا از پوست گوساله تهیه می شود، می توان آن را از چرم گاو بالغ نیز تهیه کرد. با این حال، پوست گاو بالغ حتی درشت تر از پوست گوساله خواهد بود.

با وجود اینکه چرم گاوی درشت تر به نظر می رسد، اما همچنان پارچه ای بسیار نرم و مخملی است، به خصوص اگر جیر باکیفیت باشد می توان به عنوان پارچه کاپشن از آن استفاده کنید.

برخی از مردم از جیر چرم گاوی لذت می برند زیرا می تواند رنگ پارچه جیر کاملا منحصر به فرد داشته باشد. مثلاً لکه های سیاه و سفید یا سفید و قهوه ای.

  • منابع:
    1. Suede Fabric: Properties, Pricing & Sustainability (2022)

  • تبلیغات: 
    1. پیش بینی بورس در 10 روز آینده
    2. ریختن چسب روی پیراهن بازیگر معروف سینما
    3. بزرگ ترین مسابقه ی پرتاب ظروف چینی در ایران
    4. سرامیک جدید در تالار عروسی باعث سر خوردن عروس شد+عکس