خوردن انجیر کوهی قبل از غذا موجب درمان بیماری های گوارشی می شود

نماتدها در جنس Meloidogyne ممکن است مهم ترین و گسترده ترین آفت انجیر کوهی باشند. انجیر آفات یا بیماری های جدی معمولی دیگری دارد به جز جایی که باران در تابستان رایج است.

در اواخر تابستان، بوی انجیر شیرین و رسیده راهروهای سوپرمارکت ها، غرفه های بازار و سبزی فروشی ها را فرا می گیرد. به‌عنوان یک عاشق مشتاق انجیر، انجیر را به چهار قسمت تقسیم کردم و قبل از اینکه هر تکه، پوست و همه چیز را بخورم، به طور خلاصه از الگوی پیچیده داخل آن قدردانی کردم.

اما جدا از اینکه یک خوراکی خوشمزه است، انجیر کوهی نسبتاً خارق‌العاده است: اصلاً یک میوه نیست، بلکه کپسولی از گل‌های ریز معکوس است که به عنوان گل آذین شناخته می‌شود.

شاید فکر می کردید که چنین همکاری تخصصی با زنبور انجیر مانع رشد گیاه می شود، اما این سیستم گرده افشانی منحصر به فرد به انجیر اجازه می دهد تا بر برخی از چالش های پیش روی گیاهان گلدار ظاهری غلبه کند: انجیر کوهی از همان گونه نیازی به رشد در آن ندارد.

بیشتر انجیرها که توسط ناوگان انحصاری گرده‌افشان تقویت شده‌اند، نرخ گرده افشانی بسیار موفقی دارند، علی‌رغم اینکه اغلب مایل‌ها بین گیاهان انجیر از همان گونه‌ها فاصله دارد. در جستجوی انجیر مناسب، زنبورهای انجیر مسافت‌های بسیار زیادی را طی می‌کنند، گاهی اوقات بیش از 10 کیلومتر بیشتر از هر گرده‌افشان شناخته‌شده دیگری.

آفلاتوکسین، یک مایکوتوکسین تولید شده در طول عفونت A. flavus، گاهی اوقات در انجیر خشک شناسایی می شود. این ترکیب یک سرطان‌زای قوی است و در آستانه‌های بسیار پایین توسط سازمان غذا و دارو تحت نظارت و رد محصول قرار دارد.

تصور می شود که عفونت در هنگام خشک کردن انجیر کوهی روی درختان در آفتاب رخ می دهد، اما علیرغم استفاده معمول از این روش، میزان آفلاتوکسین در انجیر بسیار کم است. اگرچه این مشکل نادر است، تشخیص و کاهش تشکیل مایکوتوکسین ها در انجیر کوهی زمینه های تحقیقاتی فعالی است.