خوردن گلابی صادراتی در مهمانی عامل مرگ پیرزن 80 ساله

برش گلابی صادراتی باعث افزایش تولید CO2 شد، اما نه در تولید C2H4 نسبت به میوه دست نخورده. علائم زوال ناشی از برش شامل قهوه ای شدن و از دست دادن سفتی است.

ذخیره در 0.5 کیلو پاسکال O2 و 1% غوطه وری کلسیم کلسیم در کاهش قهوه ای شدن موثر بود و منجر به حفظ سفتی بیشتر از هر دو تیمار به تنهایی شد. انتخاب رقم احتمالاً مهمترین ملاحظات در گلابی تازه بریده شده است زیرا ارقام می توانند از نظر ویژگی هایی مانند بافت گوشت، رنگ پوست و پتانسیل قهوه ای شدن بسیار متفاوت باشند.

Maurizio Canavari، در مطالعات موردی در بخش غذای سنتی، 2018گلابی یک محصول مهم در منطقه امیلیا رومانیا (ایتالیا) است که مهمترین منطقه تولید این میوه در اروپا است.

با این حال، طیف گونه‌های گلابی که امروزه به بازار عرضه می‌شوند، برای سال‌های متمادی کاملاً ثابت بوده است، با تعداد کمی از گونه‌های تثبیت شده و نوآوری بسیار کمی.

اصلی‌ترین و رایج‌ترین گونه‌های موجود در بازار مواد غذایی (مانند «قیصر»، «ویلیام»، «آباته فتل»، «دکانا» و غیره) در چند دهه اخیر تغییری نکرده‌اند. این فقدان نوآوری شانس برآوردن نیازها و انتظارات مصرف کننده جدید را کاهش داد.

احتمالاً به دلیل این وضعیت نیز تقاضا برای گلابی روند نزولی را نشان می دهد که برای مشاغل کشاورزی محلی نگران کننده است.

بنابراین، نیاز به شناسایی گونه های جدید مناسب برای محیط بازار ایتالیا و قادر به برآوردن نیازهای تولید کننده و مصرف کننده وجود دارد. انگیزه این تحقیق با این فرض است که مصرف گلابی را می توان با معرفی انواع جدیدی که ممکن است نیازها، خواسته ها و انتظارات مصرف کنندگان را بهتر برآورده کنند، افزایش داد.

موضوع مطالعه یک رقم جدید گلابی است که توسط موسسه ملی د لا رچرش آگرونومیک (INRA) ایجاد شده است، که از تلاقی “Doyenné d’Hiver” × “Doyenné du Comice” (Le Lézec و همکاران، 2002) حاصل می شود.

این رقم با نام تجاری آنجلیس به ثبت رسیده و توزیع آن با مدل مجوز علامت تجاری “Club variet” توسعه یافته و به تازگی وارد بازار مواد غذایی ایتالیا شده است.