زنی که با روغن موتر ایرانول ریسینگ معیار های زندگیش عوض شد

عدد بهترین اکتان بنزین معیاری برای سنجش مقاومت سوخت بنزین در برابر احتراق خودکار است. بنابراین، اعداد اکتان بالا خطر کوبش موتور را کاهش می‌دهد و منجر به آستانه تراکم بالاتر و در نتیجه راندمان بالاتر موتور می‌شود.

این اجازه می دهد تا نسبت تراکم بالاتری در مرحله طراحی موتور در نظر گرفته شود. موتورهای جرقه زده فعلی (SI) از سنسورهای ضربه برای محافظت از موتور در برابر ضربه استفاده می کنند که معمولاً پارامترهای عملکرد (فشار تقویت، زمان جرقه، لامبدا) را تطبیق می دهند

علاوه بر این، برخی از موتورها می‌توانند تنظیمات را به سمت پارامترهای بهینه حرکت دهند، در صورتی که ضربه تشخیص داده نشود، که منجر به عملکرد بالاتر و مصرف سوخت می‌شود.

یکی از اجزای اصلی ماشین صافی بنزین است که در ماشین ها جایگاه مختلفی دارند افرادی هستند که نمی دانند صافی بنزین کوییک کجاست بنابر این می توانند به متن این مقاله توجه کنند.

اکتان

در این کار، سه بنزین با رتبه های اکتان مختلف (95، 98 و 100 RON (عدد اکتان تحقیقاتی)) در یک خودروی با کارایی بالا سوخت رسانی شدند البته لازم به ذکر است که در کنار این سوخت از روغن موتور ایرانول 16000 در این آزمایش استفاده کردند.

آزمایش‌ها در یک داینو شاسی در شرایط محیطی کنترل‌شده، از جمله یک توالی رانندگی متشکل از شتاب‌های بار کامل و دو حالت حالت پایدار انجام شد.

قدرت خودرو با درجه اکتان سوخت به طور قابل توجهی افزایش می یابد، بنابراین زمان مورد نیاز برای شتاب کاهش می یابد.

علاوه بر این، مصرف سوخت ویژه با افزایش درجه اکتان کاهش یافت و ثابت کرد که علاوه بر ایرانول ریسینگ سوخت می تواند نقش فعالی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای داشته باشد.

فشار بوست، که با عدد اکتان افزایش می‌یابد، به‌عنوان عامل اصلی شناسایی شد، در حالی که پیشروی احتراق دومین عامل مرتبط بود.

  • منابع:
    1. Improving Fuel Economy and Engine Performance through Gasoline Fuel Octane Rating

  • تبلیغات: 
    1. پلمپ رستورانی در تهران که همبرگر گوشت خرس سرو می کرد
    2. فواید باورنکردنی از خاصیت هویج
    3. به کارگیری ایزوگام برای آتش نشانی
    4. میز اداری که به هیچ عنوان نمی شکند