لنت ترمز 206 پارس قیمت خودرو های داخلی را با نزول همراه کرد

هدف از ترمزهای اصطکاکی خودروهای جاده ای تبدیل انرژی جنبشی وسیله نقلیه به انرژی حرارتی است. هنگام انجام این کار، ترمزها نباید تا دمایی گرم شوند که در آن کارایی آنها کاهش یابد.

هدف از اندازه‌گیری‌های این مقاله ارزیابی توانایی قطعات یدکی ترمزهای سرنشین، دیسک‌های ترمز و لنت ترمز 206 پارس برای برآورده کردن الزامات ترمز است. برای اندازه‌گیری‌های آزمایشی، دیسک‌های ترمز و لنت‌های ترمز با قیمت‌های بالا، متوسط و پایین از تبلیغات در نظر گرفته شده برای یک وسیله نقلیه خاص انتخاب شدند.

اندازه گیری ها از طریق اندازه گیری تست رانندگی و همچنین در شرایط آزمایشگاهی انجام شد. اندازه‌گیری‌های تست رانندگی، فاصله ترمز و میانگین کاهش سرعت کامل اجزای ترمز هر سه دسته قیمت را تعیین کرد.

از سوی دیگر، وابستگی بین تلاش برای کنترل فرمان و نیروی ترمز، و همچنین دمای دیسک‌های ترمز در طول ترمزهای قطعی مکرر و ترمزهای مداوم بدون وقفه، در شرایط آزمایشگاهی تعیین شد. همچنین به پیشگیری از خوردگی توجه شد.

لنت

نتایج نشان می‌دهد که تمام لنت‌های ترمز و دیسک‌های ترمز آزمایش‌شده برای تولید نیروی ترمز تحت شرایط معمول توانایی کافی دارند. با این حال، هنگام استفاده از دیسک‌های ترمز و لنت‌های ترمز با کمترین قیمت، در صورت ترمزگیری شدید یا طولانی مدت، کارایی آنها کاهش می‌یابد.

ترمزهای اصطکاکی انرژی جنبشی خودرو را عمدتاً به انرژی حرارتی تبدیل می کنند. نیروی اصطکاک ناشی از نیروی لنت ترمز اعمال شده بر روی دیسک های ترمز است. خواسته های زیادی از همه آنها وجود دارد که گاهی اوقات متناقض هستند.

دیسک‌های ترمز بخش‌های بدون فنر یک وسیله نقلیه هستند و توده‌های چرخشی هستند که هنگام شتاب و کاهش سرعت خودرو بر خلاف اینرسی در جهت چرخش عمل می‌کنند. بنابراین، وزن ترمزهای دیسکی بر عملکرد رانندگی و عملیاتی خودرو تأثیر می گذارد و باید تا حد امکان پایین باشد.