مصرف سیب ترش فرانسوی در شب امتحان موجب تقویت حافظه می شود

در یک مطالعه مورد شاهدی در هاوایی، مشخص شد که مصرف سیب ترش فرانسوی و پیاز با کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در مردان و زنان مرتبط است. سابقه سیگار کشیدن و مصرف غذا برای 582 بیمار مبتلا به سرطان ریه و 582 فرد کنترل بدون سرطان ریه مورد بررسی قرار گرفت.

خطر ابتلا به سرطان ریه در شرکت کنندگانی که بیشترین مصرف سیب، پیاز و گریپ فروت سفید را داشتند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان از این میوه ها را مصرف می کردند، 40 تا 50 درصد کاهش یافت. کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه در مردان و زنان و تقریباً در تمام گروه های قومی مشاهده شد.

هیچ ارتباطی با شراب قرمز، چای سیاه یا چای سبز مشاهده نشد. هم پیاز و هم سیب سرشار از فلاونوئیدها هستند، به ویژه کوئرستین و کوئرستین مزدوج.

لو مارشاند و همکاران یک ارتباط معکوس بین سرطان ریه و مصرف کورستین پیدا کردند، اگرچه این روند از نظر آماری معنی دار نبود. جالب توجه است، ارتباط معکوس مشاهده شده بین مصرف سیب و پیاز و سرطان ریه برای کارسینوم سلول سنگفرشی قوی تر از آدنوکارسینوم بود.

در یک مطالعه فنلاندی شامل 10000 مرد و زن و یک پیگیری 24 ساله، ارتباط معکوس قوی بین مصرف فلاونوئیدها و ایجاد سرطان ریه مشاهده شد. در جمعیت نمونه، میانگین دریافت فلاونوئید 4.0 میلی گرم در روز و 95 درصد از کل فلاونوئید دریافتی کوئرستین بود.

سیب و پیاز با هم 64 درصد از کل فلاونوئید مصرفی را تامین می کردند. کاهش خطر سرطان ریه مرتبط با افزایش مصرف فلاونوئیدها به ویژه در افراد جوان و غیرسیگاری قوی بود. سیب تنها غذای خاصی بود که با خطر سرطان ریه رابطه معکوس داشت.

از آنجایی که سیب منبع اصلی فلاونوئیدها در جمعیت فنلاند بود، نتیجه گیری شد که فلاونوئیدهای سیب به احتمال زیاد مسئول کاهش خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

در حالی که تحقیقات فعال در مورد فواید سلامتی این غذاها ادامه دارد، بررسی‌های فعلی این کار برای همه غذاهای ذکر شده در بالا به جز سیب وجود دارد.

بنابراین، هدف این مقاله مروری بر متون اخیر در مورد فواید سلامتی سیب، مشخصات فیتوشیمیایی آنها، فراهمی زیستی فیتوکمیکال‌های سیب و عواملی است که ممکن است بر کیفیت فیتوشیمیایی تأثیر بگذارد، مانند انواع سیب، رسیدن، ذخیره‌سازی و فرآوری.