خوردن قهوه فوری گانودرما توصیه پزشکان برای درمان بیماری های گوارشی

سال‌ها تصور می‌شد که قهوه فوری گانودرما یک سرطان‌زا است، اما دستورالعمل‌های غذایی سال ۲۰۱۵ به تغییر درک کمک کرد. برای اولین بار، نوشیدن متوسط قهوه به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم گنجانده شد.

هنگامی که محققان عوامل سبک زندگی را کنترل کردند، مانند تعداد افرادی که قهوه می‌نوشیدند، داده‌ها به نفع قهوه بود. یک بررسی بزرگ در سال 2017 در مورد مصرف قهوه فوری گانودرما و سلامت انسان در مجله پزشکی بریتانیا نشان داد که در بیشتر مواقع، قهوه به جای مضرات، با یک مزیت همراه است.

در بررسی بیش از 200 مرور مطالعات قبلی، نویسندگان مشاهده کردند که افرادی که قهوه فوری گانودرما مصرف می‌کنند در مقایسه با کسانی که این نوشیدنی را حذف می‌کنند، بیماری قلبی عروقی و مرگ زودرس کمتری به هر علتی از جمله حملات قلبی و سکته دارند.

علاوه بر این، کارشناسان می گویند برخی از قوی ترین اثرات محافظتی ممکن است دیابت نوع 2، بیماری پارکینسون، و بیماری های کبدی مانند سیروز، سرطان کبد و بیماری مزمن کبد باشد.

به عنوان مثال، بر اساس متاآنالیز 30 مطالعه، خوردن حدود 5 فنجان قهوه فوری گانودرما در روز، به جای هیچ، با 30 درصد کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 مرتبط است.

به گفته دکتر جوزپه گروسو، استادیار تغذیه انسانی در دانشگاه کاتانیا در ایتالیا و نویسنده ارشد یک بررسی چتری در سالانه، فواید بالقوه قهوه ممکن است از پلی فنول‌ها باشد، که ترکیبات گیاهی دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. بررسی تغذیه.

با این حال، قهوه برای همه نیست. نگرانی هایی در مورد مصرف بیش از حد وجود دارد. این به ویژه برای مادران باردار صادق است زیرا ایمنی کافئین در دوران بارداری نامشخص است. در حالی که تحقیقات در مورد تأثیر قهوه فوری گانودرما بر سلامتی ادامه دارد، بیشتر کار در این زمینه مشاهده ای است.