تولید پسته تازه تره بار موجب کاسته شدن آلودگی هوا می شود

مصرف رژیم غذایی آجیل مانند گردو، پسته تازه تره بار، بادام اخیراً به دلیل محتوای بالای اسیدهای چرب غیراشباع، آنتی اکسیدان ها و سایر ترکیبات فعال بیولوژیکی و در نتیجه اثرات بالقوه مفید آنها برای سلامتی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

هدف فصل حاضر تجزیه و تحلیل و بحث در مورد دانش فعلی در مورد فعالیت های آنتی اکسیدانی و زیست فعال مغز پسته و روغن بکر آن است.

پسته تازه تره بار خواص تغذیه‌ای جالبی از خود نشان می‌دهد زیرا حاوی ترکیبات محافظ قلب مانند اسید اولئیک، فیتواسترول‌ها، فنول‌ها و توکوفرول‌ها که منجر به یک محصول غذایی با آنتی اکسیدان بالا و ضد التهاب می‌شود.

تفاوت قابل توجهی در این اجزای سالم در بین انواع مشاهده می شود. مقدار فیتوسترول بالایی (2100-7600 میلی گرم بر کیلوگرم) در مقایسه با روغن زیتون بکر (1100-2100 میلی گرم بر کیلوگرم) و سایر روغن های گیاهی در روغن پسته بکر یافت می شود.

کل فنول های قطبی موجود در مغز پسته محتوای وابسته به تنوع گسترده ای را نشان می دهد که از 1600 میلی گرم در کیلوگرم برای رقم کاستل تا 4900 میلی گرم در کیلوگرم برای لارناکا متغیر است. فلاوانول ها فراوان ترین فنول های موجود هستند.

فواید سلامتی آجیل، عمدتاً در رابطه با بهبود شرایط متابولیک مانند چاقی، دیابت نوع 2 و بیماری های قلبی عروقی مرتبط، به طور گسترده نشان داده شده است.

پسته تازه تره بار در مقایسه با سایر آجیل ها دارای محتوای چربی و کالری کمتری است و حاوی بالاترین سطوح اسیدهای چرب غیراشباع، پتاسیم، γ-توکوفرول، فیتواسترول ها و کاروتنوئیدهای زانتوفیل است، همه موادی که به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی خود شناخته شده اند.

این تنوع از مواد مغذی به شواهد فزاینده ای کمک می کند که مصرف پسته سلامت را بهبود می بخشد و منجر به پتانسیل بیشتری از فعالیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی سالم، کنترل قند خون و عملکرد اندوتلیال می شود.

بررسی حاضر به بررسی مواد مغذی و فیتوکمیکال های موجود در پسته و همچنین مزایای بالقوه سلامتی گنجاندن پسته در رژیم غذایی می پردازد. مکانیسم هایی که مصرف پسته می تواند بر اجزای جداگانه سندرم متابولیک تأثیر مثبت بگذارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.