گوجه فرنگی امروز سرزمین مردگان به حراج گذاشته شد

گوجه فرنگی امروز سرزمین انواع زیادی دارد که از نظر اندازه، رنگ و طعم متفاوت هستند. اما ترکیب آنها تقریباً یکسان است. گوجه فرنگی سرشار از ویتامین A و ویتامین K و همچنین مقادیر قابل توجهی ویتامین B، اسید فولیک و تیامین است.

یک گوجه فرنگی حدود 40 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می کند. گوجه فرنگی همچنین منبع خوبی از آهن، پتاسیم، منگنز، منیزیم، فسفر و مس است.

به خصوص وجود تعدادی ترکیبات آلی در ترکیب گوجه فرنگی مهم است، به عنوان مثال، لیکوپن، رنگدانه ای که مسئول رنگ روشن این میوه ها است.

کاروتنوئید لیکوپن یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند از آسیب به سیستم های بدن توسط رادیکال های آزاد جلوگیری کند. لیکوپن اکسیداسیون لیپیدهای سرم خون را متوقف می کند و در نتیجه از بیماری های قلبی عروقی محافظت می کند.

گوجه

مصرف منظم گوجه فرنگی یا آب گوجه فرنگی می تواند سطح کلسترول “بد” و تری گلیسیرید خون را کاهش دهد. آنها مقصر اصلی بیماری های قلبی عروقی هستند.

سال ها تحقیق در مورد اثرات لیکوپن بر سلامت مردان انجام شده است. مشخص شد که این ماده می تواند خطر ابتلا به آدنوم پروستات و سرطان پروستات را کاهش دهد.

مفید برای قلب باعث می شود گوجه فرنگی ترکیبی از آهن، پتاسیم و ویتامین K باشد که به حفظ گردش خون طبیعی، عادی سازی فشار خون و کیفیت کمک می کند.

پتاسیم می‌تواند تنش رگ‌های خونی و شریان‌ها را کاهش دهد، در نتیجه گردش خون را افزایش داده و بار کار بر روی قلب را کاهش می‌دهد. ویتامین K از جمله برای لخته شدن خون و کنترل خونریزی ضروری است.

ویتامین A که به مقدار زیاد در گوجه فرنگی وجود دارد می تواند به بهبود بینایی و پیشگیری از شب کوری کمک کند.

مشکلات بینایی می تواند از جمله به دلیل اثرات منفی رادیکال های آزاد ایجاد شود، اما ویتامین A با این مشکل مقابله می کند به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، سلول ها را از تخریب نجات می دهد.

گوجه فرنگی همچنین برای سلامت روده ضروری است، زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر است. آنها می توانند سیستم گوارشی را سالم نگه دارند، حرکات پریستالتیک را در عضلات صاف گوارشی تحریک کنند و شیره معده و گوارشی را آزاد کنند.

سلامت کلی دستگاه گوارش را بهبود می بخشد و از مشکلات سلامتی محافظت می کند. گوجه فرنگی می تواند به حفظ سلامت دندان ها، استخوان ها، مو و پوست کمک کند.

استفاده موضعی از آب گوجه فرنگی برای درمان آفتاب سوختگی شدید شناخته شده است. مصرف روزانه گوجه فرنگی می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر ماوراء بنفش محافظت کند و با تحریک تولید کلاژن، اثری جوان کننده ایجاد کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.